روز مادر تایلند
روز مادر تایلند

روز مادر تایلند

Mothers Day Thailand

(HM The Queens Birthday Thailand)

در این بخش به معرفی یکی از جشن های تایلند، یعنی روزتولد ملکه اچ ام تایلند مصادف با روز مادر ، می پردازیم:

 
images_1-thailandاین روز در تایلند ، مصادف با 12 آگوست برابر با 22 مرداد، روز تولد ملکه تایلند ( Queen`s Birthday ) ، روز مادر می باشد. روز مادر به زبان تایلندی مائه هِنگ چت است.

 

روز مادر تایلند

روز مادر تایلند

 

images_1-thailandبه همین مناسبت، تایلندی ها، هر ساله این روز را جشن می گیرند. از آنجا که ملکه حکم مادر تایلندی را برایشان دارد، روز تولد او را به عنوان روز مادر نیز نامیده اند. بنابراین، روز تولد ملکه علاوه بر جشن رسمی کشور تایلند، روز مادر مردمان آن نیز هست.

 

روز مادر تایلند

روز مادر تایلند

 

images_1-thailandملکه تایلند، سیریکیت(Sirikit) در سال 1923 میلادی متولد شده است. ملکه فعلی این کشور، فرزند چائو ناک  و لانگ بوآ است. پدر ملکه دیپلمات بوده است. به همین دلیل او به کشورهایی همچون ایالت متحده، انگلیس، دانمارک و فرانسه سفر کرده است.

 

روز مادر تایلند

روز مادر تایلند

 

images_1-thailandاو نخستین بار پادشاه تایلند، کینگ بهومیبول را در کشور فرانسه در مدرسه ای که هر دو آنها در آن تحصیل می کردند، ملاقات کرده است. همین دیدار منجر به ازدواج آنها در تاریخ 28 آوریل سال 1950 میلادی، بعد از یک دوره کوتاه نامزدی، شد.

 

روز مادر تایلند

روز مادر تایلند

 

images_1-thailandملکه در آن زمان به سن 18 سالگی نرسیده بود. ازدواج آنها یک هفته پیش از تاج گذاری پادشاه انجام شد. آنها دوباره بعد از ازدواجشان به سوئیس بازگشتند تا تحصیلات خود را تکمیل کنند. خوب است بدانید ملکه تایلند، 4 فرزند دارد.

 

روز مادر تایلند

روز مادر تایلند

 

images_1-thailandبه طوری که ملکه در روز جمعه متولد شد و رنگ آبی روشن مرتبط با روز جمعه از ایام هفته می باشد و مردمی که می خواهند علاقه و احترام خود را به ملکه نشان دهند ، به طور معمول در این روز لباس به رنگ آبی روشن به تن می کنند.

 

روز مادر تایلند

روز مادر تایلند

 

چنانچه می خواهید در تور تایلند ثبت نام کنید با شماره 88548853 تماس بگیرید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: تایلند, دیدنی های تایلند, تفریحات تایلند,
نويسنده : سمیه عزیزی